week 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Veen - WaarBenJij.nu week 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Veen - WaarBenJij.nu

week 6

Blijf op de hoogte en volg Milou

14 Oktober 2012 | Suriname, Paramaribo

Na een stilte van 2 weken, toch maar even een verslag maken!:P

Dinsdag 2 oktober werden wij 's avonds uitgenodigd op de verjaardag van onze buurman Eric. Een leuke avond gehad en heerlijke pindasoep gehad( met een hele kippenbot erin haha:P).
Woensdag had ik een stagegesprek op mijn nieuwe stageplek(Jule Fernandesschool). Een leuke eerste indruk gekregen, alle groepen bijlangs geweest. Ze vertelde ook dat de leerlingen in de ochtend beginnen met een vlaggenceremonie, ben benieuwd!
Die zaterdag zijn Rianne en ik naar white beach geweest.We hebben heerlijk gelegen op het strand en zijn lekker bruin geworden. Gelukkig zijn we tijdens het zwemmen geen piranhas tegen gekomen, want die zitten achter een netje hahah. De volgende morgen zijn we met onze buurvrouw naar Para Flora geweest, een botanische tuin. Na een bezoekje aan de botanische tuin zijn we naar een soort van kreek gegaan, daar gezwommen en het was daar lekker rustig. Maandag 8 oktober ben ik begonnen op mijn nieuwe stage, het was een leuke week en ik loop stage bij een klein klas van ong. 8 leerlingen. Het is een drukke klas e ik hoop er veel te leren. Woensdag 10 oktober was het de dag van de marrons en was er in de avond feest in de stad. Rianne en ik zijn samen met Eric de stad ingeweest. Bij de palmentuin was een feestje, alle Surinamers gingen helemaal los en iedereen danste. Leuk om te zien!:) We zijn die avond ook naar 't Vat gegaan, daar wat gegeten. We zaten aan tafel bij een bekende kunstenaar, Eric z'n vriend. Hij blijkt het beeld in Oosterpark te hebben gemaakt, Erwin de Vries. We kregen al zijn kunstwerken te zien, hahahah. Ook vond hij het helemaal niet erg om alles over zichzelf te vertellen hahah
Gisteren geshopt bij de hermitage mall en een lekker broodje bij de subway gehad hmmmmmmm
En vandaag een lazy sunday.

Tot snel!:)

• 15 Oktober 2012 - 13:33

Fennie:

Hallo Milou................
    Fijn om te lezen dat je zoveel dingen onderneemt!En er zo heerlijk van geniet!!
    kus mam

• 15 Oktober 2012 - 13:33

Fennie:

Hallo Milou................
    Fijn om te lezen dat je zoveel dingen onderneemt!En er zo heerlijk van geniet!!
    kus mam

• 17 Oktober 2012 - 11:25

Iris Van Rijen:

Hoi meisie!!

Eindelijk weer een verhaal, ik dacht al... wanneer komt het weer?
    Ik lees dat je volop aan het feesten bent en leuke dingen doet.
    Goedzo!!! :)

Pindasoep? Klinkt wel lekker.. Smaakte die goed?

& Wanneer komen je ouders die kant op?

Ik ben gisteren naar de zuidlaardermarkt geweest.
    Vorig jaar kwamen we jou en je ouders nog tegen he.
    Ik ben dit jaar niet met me vader geweest maar met een vrouw uit de buurt.
    Lekker op de markt gelopen en paarden gekeken.
    We zijn er lang geweest... 5 uur ofzo.
    Lekker wat gegeten enzo.
    Heb leuke sjaals gekocht, halster voor Saroal, XXL stroopwafels en een zuidlaarderbol.
    Hihi. Lekker shoppen!!

Tot de volgende keer maar weer.

Liefssssss

• 20 Oktober 2012 - 14:09

Milou Van Veen:

He Iris!:)

De pindasoep was wel lekker, alleen er zat gewoon een hele kippenbot bij in jakkieeee!:P hahah

Ik las het al op facebook dat je naar de zuidlaardermarkt was geweest, jaloeeers! ik wou ook graag heen haha. Nog de verleiding gehad om een paard mee te nemen?:P Volgensmij heb je het wel naar je zin gehad! ik ga volgend jaar ook weer heen:D

Hoe is het verder met jou? bevalt je stage nog steeds meid?:)
    Aankomende week is het bij jullie herfsvakantie toch? heeeerlijk!:)

fijn weekend! en spreek je snel meid!

xxx