bezoek van het thuisfront - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Veen - WaarBenJij.nu bezoek van het thuisfront - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Veen - WaarBenJij.nu

bezoek van het thuisfront

Blijf op de hoogte en volg Milou

02 December 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geplaatst.

Intussen zijn mijn ouders bij mij op bezoek gekomen om te kijken wat ik hier allemaal doe en om Suriname te bewonderen.

Ik vond het heel leuk om mijn ouders weer te zien en natuurlijk direct alle verhalen uitwisselen. We hebben samen een hele leuke tijd gehad, veel gezien, gefietst en de natuur gezien.

1 van onze eerste avonturen was Peperpot. Wij hebben toen een fietstocht gemaakt langs Leonsberg, waar wij met een bootje naar de overkant gingen. Daar kwamen wij uit op Nieuw-Amsterdam, na een stukje fietsen waren we bij Fort Nieuw-Amsterdam. Hier zijn we naar binnengegaan en hebben we de gevangenis gekeken en zijn we naar de Suriname rivier gegaan richting Commewijne. Op naar Peperpot, na een eind fietsen waren we daar dan. Peperpot is een natuurpark waar je doorheen kunt fietsen. Vroeger was hier een plantage, daar fiets je dan ook allemaal langs. Ook zijn daar heel veel beesten te spotten, apen, leguanen, vogels, etc. Na een tijdje fietsen zag je af en toe een beest voor je fiets langsgaan. Ook hoorde je de beesten om je heen geluid maken, brrrr..... Na 3 km hadden mama en ik het wel gezien en is papa wel verder gegaan, aangezien wij bijna alle beesten wegjaagden met ons gegil hahaha.

Ook zijn we naar de cultuurtuin en Paramaribo Zoo geweest. In de cultuurtuin vind je allemaal planten e.d. het is niet zo'n grote tuin, dus daar ben je zo uitgewandeld. Daarna zijn we naar de dierentuin Paramaribo Zoo geweest. Een leuke dierentuin met niet super veel dieren maar het is leuk om er een dagje naar toe te gaan. We hebben die dag nog lekker gefietst door de natuur van Suriname.

We hebben ook een lange fietstocht gemaakt langs Lelydorp ricting de vlindertuin. Hier mocht je de kassen in bij de vlinders en ook hebben ze daar slangen en schildpadden. Bij sommige slangen lagen er vervellingen, apart om te zien. Na uitgekeken te zijn wouden wij terugkeren richting het huisje, alleen was mama haar fiets stuk en moesten wij terug met de taxi en papa is de lange weg terug gaan fietsen.

Ook zijn we naar de Weg naar Zee gefietst, dit was een mooie fietstocht met veel natuur en leuke oude huisjes. Aangekomen bij de Weg naar Zee hebben wij gekeken naar het crematieoord, op dat moment vond er geen crematie plaats. Maar ik was er zelf al een keer geweest en toen vonden er 2 crematies plaats. Hier wordt het lichaam tussen de brandstapel gelegd met de deksel op de brandstapel en zo wordt het in de fik gestoken. Heel raar om te zien, terwijl er familie bij staat. Maar op die dag was er niets. Wel kwamen wij een oude man tegen waar wij een tijdje mee hebben staan praten, hij vertelde alles over het crematieoord en zijn leven in Suriname. Hij nam ons mee naar een plekje met uitzicht over zee, een heel rustgevende plek en leuk om te zien. Hij vertelde dat hij daar elke ochtend ging zitten en dan allemaal mooie vogels zag.

We hebben ook een dag doorgebracht met onze buurman Eric. Hij heeft ons van alles laten zien. We zijn bij het Brokopondomeer geweest en het dorpje Brokopondo. In het dorpje Brokopondo waar wij langsreden stonden 2 auto's in de fik tussen een school en een politiebureau, de politiemannen deden heel relaxt en waren ook totaal niet in paniek en gingen emmertje voor emmertje halen om het te blussen, terwijl de leraren aan de andere kant in paniek schreeuwden en de kinderen flesjes water erop gooiden. Achja, het kan hier allemaal.
Bij Berg en Dal zijn papa en ik de kabelbaan opgegaan en slingerden wij over de Suriname rivier. In de avond gingen we stoppen bij de Suriname rivier en hadden wij daar een mooie uitkijk op. Na een tijdje zijn we naar Commewijne gegaan en terug over de VanWijdenBosch brug met uitzicht op de skyline van Paramaribo. Omdat het donker was leek de stad heel mooi met alle lichten.

Papa en ik hebben ook nog een trip gemaakt naar Brownsberg, hier zijn wij twee dagen gebleven. We overnachten echt in de jungle tussen de apen en allerlei andere dieren. We waren al vroeg in de ochtend naar de Mazaroni top gegaan om de zonsopgang mee te maken op de top van berg. Heel bijzonder en mooi om te zien! We hebben het die 2 dagen goed naar onze zin gehad! Ook al had de bus een kleine 5 uur vertraging wegens autopech...

En zo hebben wij nog meer gezellige en leuke dingen gedaan en beleefd, de stad ingeweest, zonnen bij het zwembad, veel uiteten geweest, mijn stageplekken laten zien wat ik ontzettend leuk vond, etc.

Ik heb een superleuke tijd gehad met mijn ouders hier in Suriname en ik ben ook blij dat zij hier naartoe zijn gekomen, zo heb ik alles kunnen laten zien en weten zij waar ik zit en waar ik over praat.

En intussen ben ik hier nog drie weken en vertrek ik ook terug naar huis.

Tot snel!

Liefs,

Milou

  • 02 December 2012 - 17:13

    Tineke:

    Hoi Milou,
    fijn om weer een verslag van je te lezen. Kan me voorstellen dat je daar geen tijd voor had, veels te druk met leuke dingen samen doen met je ouders. Nou Milou nog een paar weekjes, wij zijn trots op je je doet het em toch maar even!!

    Tot gauw!

    liefs de van Veentjes uut Munnekemoer

  • 02 December 2012 - 18:03

    Ria :

    Milou, wat geweldig zeg wat jij daar allemaal meemaakt, ik heb grote bewondering voor jou. wat fijn dat je ouders dit ook allemaal,hebben geZien hoe jij het daar hebt.
    Nog even volhouden ,mmaar hetbhaat heel snel.
    Tot gauw en nog een hele fijne tijd in het warme land, hier zul jenhet nog koud vinden over een paar weken.
    Liefs Ria

  • 02 December 2012 - 19:56

    Iris:

    Hallo Milou.

    Wat heb je veel leuke dingen gedaan met je ouders & veel gefietst
    Leuk!!

    Dat is wel appart om een crematie zo te zien..
    En ik zie het al helemaal voor me.. Jij op je fietsie in Peperpot. En al die enge dieren.. Haha!!

    Ik vind het weer een mooi verslag, wat doe je toch mooie ervaringen op! Wauw!!
    & je ouders zijn ook heel wat ervaringen rijker.

    Geniet nog van je laatste 3 weken. Over even ben je weer hier... & dat is het alweer kerst.
    Wat gaat de tijd toch snel...

    Liefss Iris.

  • 02 December 2012 - 22:34

    Fennie:

    Hoi schat..........
    We hebben ook een superleuke tijd met jouw gehad!
    Hebben erg genoten en veel gezien!!!!!
    Tot heel snel in het koude kikkerlandje!!!
    Liefs mam

  • 15 December 2012 - 00:00

    Nelly:

    Hoi Milou,

    dat was zeker leuk met jou ouders, je ma kon er ook prachtig over vertellen, over wat zij daar allemaal heeft meegemaakt, daar bij jou in Paramaribo.
    Nog een paar dagen en dan ga je naar huis.
    Wij gaan nu naar Zweden om onze dochter op te zoeken daar.

    Milou ik wens jou een goede vlucht voor straks naar huis toe.

    Groetjes,

    Nelly Kreeft(collega van je moeder)

  • 15 December 2012 - 00:00

    Nelly:

    Hoi Milou,

    dat was zeker leuk met jou ouders, je ma kon er ook prachtig over vertellen, over wat zij daar allemaal heeft meegemaakt, daar bij jou in Paramaribo.
    Nog een paar dagen en dan ga je naar huis.
    Wij gaan nu naar Zweden om onze dochter op te zoeken daar.

    Milou ik wens jou een goede vlucht voor straks naar huis toe.

    Groetjes,

    Nelly Kreeft(collega van je moeder)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2012

Terug naar huis!

02 December 2012

bezoek van het thuisfront

02 November 2012

Saramacca, Nickerie en Bigi Pan

14 Oktober 2012

week 6

30 September 2012

Een maand in Paramaribo
Milou

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 12347

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 24 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: