3e week alweer in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Veen - WaarBenJij.nu 3e week alweer in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Veen - WaarBenJij.nu

3e week alweer in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Milou

24 September 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!:)

Jeetje, de 3e week is alweer voorbij!
Ik zal even vertellen wat ik deze week allemaal heb gedaan/beleefd.

Zaterdag 15 september zijn wij met z'n vieren naar de Colakreek geweest. De aardige buurman wou ons wel even brengen voor niets(naja wij als hollanders vragen dan eerst wat dat kost waarop hij reageerde dat we echt een dutch mentaliteit hadden hahah:P)
Onderweg kregen we allemaal te horen over de cultuur in Suriname en wat hij zelf allemaal heeft gedaan in Suriname en dat hij nu voor het ministerie werkt. Heel verhaal, maar wel heel gezellig!:)
Aangekomen bij Colakreek bleek er een besloten familiefeest te zijn. Wij balen dat we er niet in konden, maar dankzij de goede connecties van de buurman en zijn grote vriend(personeelspasje van het ministerie) mochten wij naar binnen! joehoe!!!!:)
Heerlijk genoten bij Colakreek, nog bruiner worden hahah...
Rond een uur of vier werden wij weer opgehaald bij Colakreek en liet hij nog even een stuk Suriname zien(langs de suriname rivier, bij een Nederlandse vriend van hem wat drinken en langs de Choi's supermarkt waar veel Nederlandse producten te koop zijn) ook wou hij ons nog Paramaribo by night laten zien, alleen gaan we dit een andere keer doen want wij wouden die avond het nachtleven verkennen in Paramaribo!!:)
Die nacht met de taxi naar ZsaZsaZsu gegaan, allemaal nog best moe van de lange dag en aangezien hier later dan 2 uur het feest pas echt gaat beginnen hebben we besloten het kort te houden en een andere keer te gaan feesten in Paramaribo.
Zondag samen met Sharon gefietst en gekeken waar mijn ouders komen te verblijven straks!!!!:)
Maandag t/m donderdag stage gelopen bij kinderopavng de schildpadjes.
Donderdagavond zat Sharon opgesloten in haar kamer haha!:P ik hoorde ineens gebonk op de deur en besloot even te gaan kijken wat er aan de hand was, bleek dat de deur van haar kamer niet meer op wou hahah! wij de huurbaas gebeld dat er 1 opgesloten was en na een half uur was Sharon weer bevrijd! hahah hier hebben we wel lol om gehad!:)
Vrijdag lekker relaxed gedaan!:) en in de avond naar de mac geweest met Niké en Sharon.
Zaterdag naar de Mega J geweest, dit bleek een soort van Albert Heijn te zijn, maar het stelde niet veel voor! daarna nog ff het postkantoor opgezocht, die dicht bleek te zijn op de zaterdag hahah naja ff eruit geweest en we weten het voor de volgende keer waar het postkantoor zit. Zaterdagavond nog ff op het balkon gezeten en daarna lekker geslapen.
Zondagochtend geskyped met mama(L) en rond een uur of 12 met Rianne een Mall(winkelcentrum) opgezocht via google maps, want we hadden wel even zin om te gaan shoppen!!!:) Lekker eindje gefiets (max. 10 km) en heerlijk weer erbij bleek de Mall dicht te zijn...jammmeerr!
In de middag met z'n allen naar de Hermitage Mall geweest om daar te gaan winkelen en lekker te gaan eten bij de Subway.
Nu zitten we gezellig met z'n 3tjes op bed te laptoppen.
Morgen weer een nieuwe week en dan zit ik hier al bijna maand!:)

oja, helaas zit ik over het gemiddelde aantal foto's heen op waarbenjij.nu dus ff een blog aangemaakt voor de foto's:
milouvanveen.blogspot.com

Liefs Milou

  • 24 September 2012 - 07:53

    Fennie:

    Weer leuk gedaan schat!

  • 24 September 2012 - 08:56

    Tineke:

    Halloooooo Miloetje,

    leuk weer wat van je te lezen en idd al weer bijna een maand Paramaribo!!!!
    Hier is het inmiddels een stuk kouder en echt herfst aan het worden, raar toch dat jij daar nog heerlijk in de zon zit ( jaloers ). Gelukkig ben ik wel een herfst typje dus ik vind het niet zo erg.
    Bevalt je nieuwe stage plek je wel?? en wat moet je daar zoal doen??

    Nou Miloetje geniet ervan zolang het nog kan dikke smok van tante Tineke ;-)

  • 26 September 2012 - 14:36

    Iris Van Rijen:

    & weer een mooi reisverslag.
    Wat gaat de tijd snel he, alweer bijna 1 maand zit je daar.
    Je zult al wel lekker bij gekleurd zijn!!
    Deze week je laatste stage bij het kinderdagverblijf of..?
    Geniet van het lekkere weer daar, hier is het regenachtig en viess!! ( Nederland he )
    Ik ga nu weer aan het werk.. Moet naar school tot 15:45

    Liefssss.

  • 28 September 2012 - 20:28

    Nelly Kreeft:

    Dag Miloe,

    Ja je zal wel denken wie is dit nu, maar ik ben een collega van je moeder en ook mijn dochter zit in het buitenland. Samen praten geregeld even over onze dochters. Meiden wat een belevenis toch voor jullie zo in het buitenland.(en dat voor een studie, helaas dat hadden wij vroeger niet) En naar je verslagen te hebben gelezen vermaak jij je daar ook prima.
    Mijn dochter zit in Härnösand te Zweden.Daar is het nu wel iets frisser dan bij jou.
    Miloe geniet van je studie tijd daar en veel plezier.

    Groetjes,

    Nelly

  • 01 Oktober 2012 - 01:30

    Milou Van Veen:

    He Iris,

    Dankjewel!:)
    De tijd gaat idd heel snel, zit er nu al een maand!
    Aankomende week is mijn laatste stageweek op het kinderdagverblijf en dan weer een nieuwe stage:)
    Ik hoorde het idd dat het daar niet zulk mooi weer is,echt nl!

    Snel weer ff skypen??

    xx

  • 04 Oktober 2012 - 00:49

    Milou Van Veen:

    Hallo Nelly,

    Wat leuk dat je reageert op mijn verslag!
    Ik hoorde idd via mijn moeder dat jouw dochter ook in het buitenland zit voor de studie, wat leuk!
    Het is een hele belevenis, ik ga er ook zeker van genieten:)

    groetjes,

    Milou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2012

Terug naar huis!

02 December 2012

bezoek van het thuisfront

02 November 2012

Saramacca, Nickerie en Bigi Pan

14 Oktober 2012

week 6

30 September 2012

Een maand in Paramaribo
Milou

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 12359

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 24 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: