eerste stageweek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Veen - WaarBenJij.nu eerste stageweek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Veen - WaarBenJij.nu

eerste stageweek

Blijf op de hoogte en volg Milou

15 September 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

De eerste stageweek zit er al op, 4 dagen lang.
Ik zal de eerste indrukken van het stagelopen vertellen van kinderdagverblijf de schildpadjes.

Maandag was het dan zover..mijn eerste stagedag was in zicht.
Best spannend.. helemaal alleen op de fiets en wel links! hahah
een half uur van te voren vertrokken, want ik moest om half 9 beginnen en dan een kwartier speling voor de kennismaking, etc.
Mijn eerste indruk was dat het er totaal anders uit zag dan in Nederland, ook wel logisch opzich maar toch.. Direct mij aan iedereen voorgesteld en gevraagd hoe het dagprogramma gaat e.d.
Daarna ben ik gaan zitten bij een groepje kinderen, zij begonnen met het eten van rijst en dat rond 9 uur/half 10 best vroeg dacht ik.
Ook zag ik al kinderen met chips....en dat zo vroeg in de morgen.. ik moest er zelf nog niet aan denken haha
Verder komen er intussen kinderen binnen gelopen en wordt er de hele dag door gespeeld. De leeftijd van de kinderen zijn van ongeveer een paar maanden oud tot 12 jaar, ze spelen allemaal met elkaar.
Wat mij opgevallen was, is dat de leidsters de hele dag door met hun blackberry bezig zijn! Er wordt niet veel met de kinderen gespeeld, dus ik vroeg of er ook activiteiten worden gedaan en of er ook een dagprogramma is. Een echte dagprogramma hebben ze voornamelijk als de scholen hier in Suriname weer beginnen. Zelfs sliep er een leidster op een matje! best apart hahah. Deze week heb ik veel bij de kinderen gezeten en gespeeld. Zo is het af en toe best een verveling dat er niets te doen is en dat vonden de leidsters ook. De eerste 3 dagen heb ik stage gelopen van half 9 tot half 5, dit vond ik best een lange dag aangezien mijn huisgenoten al vroeg weg zijn en ik later thuis ben. Gelukkig heb ik kunnen regelen dat ik van 7 tot 3 uur op stage ben.
Dan heb ik ook nog tijd om andere dingen te doen.
Ook hadden we een jarige op stage, leuk om mee te maken hoe zij het hier vieren. Het kind kwam in een grote kleurige jurk op het kinderdagverblijf met de ouders en de opa's en oma's, er kwam een grote taart, lekker eten en er werd gezongen voor de jarige!
Leuk om te zien!:)
Hier mogen de kinderen ook onder leiding van een ''tante''(zo word je hier genoemd haha tante milou) naar de supermarkt om snoep en drinken te kopen.
Dit was dus een eerste indruk van wat ik onthouden heb over de eerste stageweek!:)
vandaag(vrijdag) zijn we gezamelijk naar de waterkant/haven gegaan om te winkelen en ff wat lekker gegeten bij de mac(mcflurrrrrry!) En thuis rijst, kip, pasta en boontjes met doperwten gegeten, jaja gezond!:)
En nu lekker op de kamer laptoppen, morgenmiddag gaan we nog ff weg en in de avond gaan we het uitgaansleven verkennen in Parmaribo en gaan we naar ZsaZsaZsu! ik ben benieuwd!:)

Liefs

  • 15 September 2012 - 16:46

    Iris Van Rijen:

    Lieve Milou.

    Weer een verslag van jou, leuk!!
    Jaja ik hou alles in bij, verslagen, foto's etc.

    Inderdaad gek dat de kinderen daar sóchtends al aan de chips zitten.
    En dat de leidsters meer aandacht hebben voor hun telefoon dan voor de kinderen.
    Goed van je dat jij daar het goede voorbeeld geeft. & dat als stagaire.
    Ze kunnen nog heel wat van je leren!!

    Heb jij even geluk dat daar een mac zit.
    De macflurry net zo lekker als in NL?
    Hier zijn ze de mac aan het verbouwen..
    Ik ging dinsdag sporten lag ineens de hele voorkant eraf.. Haha!!

    Ik heb woensdag mijn eerste schooldag gehad bij de bbl opleiding.
    Was een lange dag.. van half 9 tot kwart voor 4.
    Hele tijd zitten... luisteren.. en aantekeningen maken.
    Ik heb een leuke klas. 7 meiden en 20 jongens volgens mij.
    Het zijn niet allemaal 1e jaars van niveau 4.
    Er zitten ook wat mensen in die over een paar maand klaar zijn met de opleiding.
    Niveau 4 daar is gewoon 1 bbl klas voor en iedereen komt op die dag en zit bij elkaar in de klas.

    Veel plezier met uitgaan in Parmaribo. Ik ga vanavond ook nog uit. :)
    Ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag.

    Xxx Iris.

  • 15 September 2012 - 19:16

    Tineke:

    Jeetje wat gaar het daar anders aan toe. Wel bijzonder om mee te maken.Succes weer met alles!! xxxer

  • 18 September 2012 - 01:05

    Milou Van Veen:

    He Iris!:)

    Wat leuk om te horen dat je de verslagen bijhoudt!:)
    Alles is idd anders dan in Nederland op stage(ook al heb ik er geen ervaring mee) en het is wel ff wennen!:P
    De mac flurry is wel wat anders maar wel lekker, de m&m's zijn hier nog heel hahah!
    Alweer aan het verbouwen in Emmen? Oke, leuk ben je weer begonnen met sporten en shebam(?):)
    oja, je had woensdag je eerste schooldag spannend!! oke, wat verschillend ja in de klas! wel mooi dat je een leuke klas hebt, dat scheelt al heel wat:)
    Hoe is het verder met jou? ook al stage gehad? ik ben benieuwd!:)

    xxx Milou



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2012

Terug naar huis!

02 December 2012

bezoek van het thuisfront

02 November 2012

Saramacca, Nickerie en Bigi Pan

14 Oktober 2012

week 6

30 September 2012

Een maand in Paramaribo
Milou

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 1422
Totaal aantal bezoekers 12354

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 24 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: