eerste dagen in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Veen - WaarBenJij.nu eerste dagen in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Veen - WaarBenJij.nu

eerste dagen in Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Milou

08 September 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Even een paar eerste indrukken van het warme Suriname!

Zondag 2 september was het zover, ik vertrok samen met mijn reisgenoten naar Suriname. Het was een lange reis van 8 uur!
Aangekomen in Suriname liepen we richten de taxi's, onze taxi stond ons al met een bordje met onze namen erop op te wachten. Vanaf het vliegveld was het 3 kwartier rijden, maar we deden er een uur over want we stonden in de file. Na een uur hadden we ons huisje bereikt en kregen we nog wat informatie van de huisbaas. De eerste indruk van het huisje was goed, een mooi ruim huisje. Daarna nog even op het balkon gezeten en gaan slapen.

Maandag 3 september was het tijdsverschil even wennen, want ik was om 5 uur al wakker (NL tijd 10 uur). Deze dag hebben we lekker rustig aangedaan, boodschappen gedaan en de fietsen opgehaald.
Hier fietsen de mensen aan de linkerkant en dat is erg wennen omdat je erg goed moet opletten hier in het verkeer. Het is ook niet te vergelijken met Nederland. Die avond wouden we naar zwembad 'Vos', lang gezocht en er ook al langsgereden zonder het in de gaten te hebben gehad, hadden we het eindelijk gevonden. Intussen werd het al donker en vonden we het beter om naar huis te gaan.

Dinsdag 4 september - een heerlijk zwembad gekocht waarin we kunnen afkoelen en relaxen, the goodlife! 's avonds hadden we een kennismaking met onze mentor, Rika. Een aardige vrouw en een echte prater. Ook kregen we een soort voorlichting over Suriname, hoe het hier allemaal werkt.
Woensdag genoten van het zwembad en in de zon gelegen, kleurtje even bijwerken:) en 's avonds bij het bbq restaurant gegeten... erg vet eten, niet voor herhaling vatbaar.
Donderdag hebben we samen met Rika onze stageplekken verkent en zijn we naar de vreemdelingenpolitie geweest, waar we de volgende dag voor terug moesten komen. 's middags nog even op de fiets gekeken hoever stage was samen met Sharon. Echt wennen hoor links fietsen en ook nog mannen die je voorbij rijden en uit het autoraam hangen en psssst roepen. Ook is het de gewoonte om vaak te toeteren op de weg. Gelukkig houden ze rekening met ons als 'Nederlandse studenten'op de weg.

Vandaag (8-9-2012) weer terug naar de vreemdelingenpolitie geweest. Het was lang wachten, want er kwam een man binnen met allemaal beveiligers in pak, wie het was wisten we niet maar we dachten iemand van het ministerie..Al het werk werd stilgelegd en deden hun kleden ff goed. Na lang wachten kregen de medewerkers een lunch en hadden wij inmiddels ook al honger gekregen. Het papierwerk ingevuld en op naar de Hollandia. Bij de Hollandia een 'saucijzenbroodje' gehad, wat hier een kipbroodje is. Nog even in de hermitagemall rondgekeken waar we een MAC DONALDs zagen..lekkkker!!!:) Geen twijfel mogelijk en die avond lekker daar gegeten! Leuk om te zien dat er ook een verschil is, want bij de mac in NL krijgen we een gevulde beker met drinken en hier kun je telkens bijvullen en zelfs het saus mocht je ook zelf doen, hiervoor kreeg je kleine bakjes.

Dit was mijn eerste verslag vanuit Suriname, volgende week volgt er meer.

Gr. Milou

• 08 September 2012 - 06:05

Hey milou
    Net je verslag ff gelezen!!Leuk!
    Wens je veel plezier en ga heerlijk genieten!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes van een trotse mam

• 08 September 2012 - 06:05

Hey milou
    Net je verslag ff gelezen!!Leuk!
    Wens je veel plezier en ga heerlijk genieten!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes van een trotse mam

• 08 September 2012 - 09:06

Iris Van Rijen:

Hoi Milou.
    Wat een leuk verslag vanuit Suriname.
    Ik heb je geaccepteerd op skype, nu hopen dat we allebei een keer online zijn op hetzelfde moment.
    Veel plezier daar nog en tot het volgende verslag.

Groetjes vanuit Odoornerveen.

• 08 September 2012 - 20:30

Tineke Van Veen:

Hey hallo Milou,
    wat fijn dat je een blog bijhoud! Goed te weten dat jullie druk zijn met te kijken waar je het lekkerst kunt eten, hééééééllll belangrijk.
    Succes meissie en we horen het wel wanneer je echte stage is begonnen.
    dikke knuf uut Troapel!!

• 09 September 2012 - 11:23

Ria:

Lieve Milou,
    Wat super dat we op deze manier met je mee kunnen leven.
    we zijn natuurlijk heel trots op jou dat je zo ver weg jou stage doet!
    Ik ben benieuwd hoe je het op de school zou gaan vinden, ik hoop dat ook snel te kunnen lezen.
    nou meid, heeeel veel plezier en geniet maar daar.
    Kus Ria

• 14 September 2012 - 15:42

hey schat...........
    Vond het gezellig om weer eens ff bij te kletsen!!!Onder het genot van een kop koffie.
    Lang leve Skype!!!!1
    Heb net je fotoo's bekeken.........nice.
    Dikke kus mam

• 15 September 2012 - 02:36

Milou Van Veen:

Hallo allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties!
    xxxx

• 15 September 2012 - 02:37

Milou Van Veen:

he mam, vond het ook gezellig schat, vaker doen hahah!:)
    dikke kus milou